De bandenfabrikant Bridgestone besteedt speciaal aandacht aan zijn motorbandenproductie. Bridgestone fabriceert motorbanden sinds de jaren 60. Vandaag, zijn 30% van de nieuwe motors die op de Nederlandse markt gebracht worden uitgerust met Bridgestone banden als eerste uitrusting.
De Japanse fabrikant concentreert zich sindsdien geheel op de kwaliteits- en prestatieversterking van zijn banden om motorrijders tevreden te stellen. Zijn laatste kreet is de band Battlax T30.
De Japanse fabrikant heeft 100 motorrijders in dienst genomen om de band te testen. Zijn objectief: de nieuwe band op de proef te stellen in werkelijke omstandigheden om op deze manier de alledaagse motorrijder garantie op topkwaliteit te kunnen bieden.
Blader door ons uitgebreide assortiment van modellen Bridgestone en vind degene die perfect aan uw behoeften voldoet. Profiteer van de beste prijzen op onze gehele selectie!
Exclusieve technologie van Bridgestone voor de ontwikkeling van banden die het mogelijk maken om het gedrag van het contactoppervlak van de banden onder werkelijke rijomstandigheden te meten en te visualiseren. Voorheen bestond de ontwikkeling van banden uit het uitvoeren van simulaties, het bouwen van prototypes en het gebruik van laboratoriummetingen en tests met echte voertuigen om de prestaties te verifiëren. ULTIMAT EYE™ reproduceert in het laboratorium hoge snelheidsrijomstandigheden die gelijk zijn aan die van een echt voertuig, waardoor het gedrag van het contactoppervlak van de banden kan worden gevisualiseerd. Naast de eerdere tests met echte voertuigen, maakt dit een analyse van hoge precisie en een verificatie van de prestaties op een solide wetenschappelijke basis mogelijk. Met behulp van een technologie die is ontworpen om banden te ontwikkelen voor de meest veeleisende auto- en motorraces ter wereld, kan de meet- en analyseapparatuur snelheden tot 400 km/u en hellingshoeken tot 60 graden aan.
Alle achterbanden van Battlax profiteren van een monospiraalbandconstructie. Dit is een enkele aramideband die continu rond de omtrek van de band wordt gewikkeld. De uniciteit van de band verbiedt overlapping van lagen, lassen of verbindingen en biedt een ongekende lichtheid in het standaard kruisbandontwerp. De monospiraalband vermindert drastisch elke opwarming die optreedt tijdens de rotatie van de band. Het resultaat is een verhoogde stabiliteit en een verbeterde schokdempingsefficiëntie.
De achterbanden Battlax BT-012SS volgen een revolutionair ontwerp met een dubbele riem. De enkelvoudige spiraalriem wordt aangevuld met een riem aan elke schouder. Dit ontwerp garandeert een mooie grip in bochten, gecombineerd met een ongeëvenaarde wendbaarheid en schokabsorptie. Bovendien wordt het midden van het loopvlak vrijgelaten, wat de rechtuit rijden stabieler maakt.
Voortgekomen uit de vruchtbare geesten van Bridgestone's MotoGP-ingenieurs, onderscheidt de 5LC-technologie voor achterbanden zich door het combineren van 5 lagen van 3 verschillende rubbercompounds. : Het midden van het loopvlak geeft prioriteit aan stabiliteit en levensduur dankzij een hard compound, de schouders bieden ongelooflijke tractie dankzij een medium rubber en tenslotte zorgt de buitenkant voor extreme grip in bochten dankzij een hoogwaardig grip compound. Uiteindelijk, een innovatieve technologie ten dienste van een adembenemende ervaring!