Ontwikkeld voor bestuurders die op zoek zijn naar een band met optimale prestaties, is de Laufenn G Fit EQ+ LK41 voorzien van een nieuw ontwerp op de zijgroef dat de waterafvoer aanzienlijk verbetert om een betere grip op de weg te bieden. Het zorgt voor optimale stabiliteit en uitstekende wendbaarheid op natte oppervlakken, waardoor het risico op aquaplaning wordt geminimaliseerd.
Dankzij de versterking van de laag op schouderniveau biedt het een betere wendbaarheid bij hoge snelheden, terwijl het loopvlakblok is geoptimaliseerd om een beter rijcomfort te garanderen, evenals een minimum aan geluid en trillingen.
De wendbaarheid bij hoge snelheid is aanzienlijk verbeterd op de G Fit EQ+ LK41 banden dankzij de aanwezigheid van een versterkingslaag op schouderniveau ingevoegd tussen de twee riemen van het bandblok.
Om een perfecte grip in bochten en een regelmatige slijtage te garanderen, werken rubberbruggen die de schouderblokken verbinden om de stijfheid van het loopvlak te versterken.
Het ontwerp van de groeven verbetert de grip dankzij goede afvoerprestaties, de richtingsstabiliteit is verbeterd en de hanteerbaarheid op natte wegen is optimaal.
De stijve buitenblokken zonder lamellen, gecombineerd met het verschil in groefdikte tussen de binnen- en buitenblokken, versterken de externe stijfheid van het blok om de stabiliteit in bochten te verbeteren.
De Laufenn - G Fit EQ+ LK41 banden zijn voorzien van een rubberen onderlaag en een geoptimaliseerd loopvlakpatroon dat zorgt voor een lage rolweerstand en een optimale energie-efficiëntie.
Laag trillingsniveau, minder geluid en verbeterd rijcomfort dankzij een variabele passequencing.
Het verbeteren van de prestaties op natte ondergronden, de siliciumverbinding Laufenn 2e generatie zorgt altijd voor uitstekende prestaties op droge ondergronden.
De waterafvoer is sneller dankzij de centrale lamellisatie van de groeven, waardoor de algemene prestaties ook verbeteren.
Om een soepele en comfortabele rit te garanderen, evenals verbeterde prestaties, is de diepte van de groef geoptimaliseerd.
Verhoogde wendbaarheid op natte wegen en stabiliteit in bochten dankzij het asymmetrische ontwerp van de binnenste groef.