Brigdestone banden worden in Japan vervaardigd en blinken uit door een fabricatieproces dat technologische vernieuwing combineert met erkende know how. Het bedrijf is opgericht in 1931.
Bridgestone heeft sterke erkenning verworven tussen 2007 en 2010, toen dit merk zijn Formule 1 partners van uitrustingen voorzag. Bridgestone banden zijn bekend voor hun uitzonderlijke prestaties, hun grote schokweerstand en worden onder andere gebruikt voor de uitrusting van luxemodellen zoals BMW, Audi, Mercedes, Posche of Ferrari.
Bridgestone is ook bekend door de uitvinding van de Runflatband, een revolutionaire band die het mogelijk maakt om door te rijden met een lekke band.
Blader door ons uitgebreide assortiment van modellen Bridgestone en vind degene die perfect aan uw behoeften voldoet. Profiteer van de beste prijzen op onze gehele selectie!
De SACT-technologie van Bridgestone biedt een combinatie van twee verschillende rubbercompounds in een ontwerp dat zorgt voor een verhoogde slijtvastheid (bij normaal rechtuit rijden) en een ongeëvenaarde grip van de schouders in bochten. Dit is de band waar sportieve rijders op hebben gewacht! Met zijn slijtage die voortvloeit uit uw rijgedrag, schouders die een ideale tractie garanderen en een centraal loopvlak dat de kilometerstand verder opdrijft, is het moeilijk om een betere prijs-kwaliteitverhouding te vinden!
De SACT-technologie zorgt ervoor dat het centrale deel van het loopvlak een langere afstand kan afleggen voordat het slijt en biedt veel meer grip op de schouders. Het is gekoppeld aan de onderliggende Cap & Base-laag, die een verbeterde stijfheid van het loopvlak ontwikkelt, wat opmerkelijke prestaties levert op het gebied van grip en schokdemping, ongeacht het weer.
De Silica Rich EX rubbercompound bevat meer silica, wat de voorbanden verbeterde prestaties geeft in natte omstandigheden. Gecombineerd met de RC Polymer technologie, worden de effecten van silica verveelvoudigd en de levensduur van de band verbeterd.
De nieuwe OBF-technologie van Bridgestone biedt maximale stijfheid die demping en stabiliteit bij hoge snelheid optimaliseert. Het is net zo goed van toepassing op sportief rijden als op toerisme. De goedkeuring van het patent voor de OBF-technologie van Bridgestone is momenteel in behandeling.
Bridgestone is vandaag de dag de enige fabrikant die de HTSPC-technologie gebruikt, die vijf staalmonofilamenten combineert tot een enkelspiraalvormige riem. Een laag rubber zorgt voor de isolatie van de filamenten, wat zorgt voor een uniforme en lineaire spanning en maximale stijfheid. Of de weg nu droog of nat is, banden die de HTSPC-technologie gebruiken, hebben een betere grip en verbeterde wendbaarheid door de uniformiteit van de contactdruk. De monofilamenten zijn beschermd tegen elke vorm van oxidatie en minimaliseren de warmteopbouw, wat zorgt voor een gelijkmatigere slijtage van het loopvlak en een toename van het aantal afgelegde kilometers.
Bridgestone innoveert met de 3LC-technologie van drielaags rubbercompound. Twee lagen hard compound bevinden zich in het midden van het loopvlak, wat zorgt voor uitstekende stabiliteit bij het remmen en de garantie van een aanzienlijke kilometerstand. Een laag zacht compound is aangebracht op de schouders, om perfecte grip in bochten te genereren bij elke invalshoek.
De NanoPro-tech™ samenstelling is rijk aan silicium, waarvan de verdeling wordt verbeterd door de nieuwe mengtechnologie. De perfecte combinatie tussen de structuur en deze samenstelling zorgt voor maximale hechting in het contactgebied om de grip op nat wegdek te verhogen.
Het Bridgestone-mengsel met verhoogd silicapercentage biedt de achteras een verhoogde grip op natte wegen, voor een foutloze wendbaarheid.
De Cap&Base technologie combineert een zachte samenstelling aan de top voor ongeëvenaarde grip met een stijvere binnenste samenstelling die zorgt voor optimale bandstijfheid. Zelfs bij slijtage van het loopvlak raakt de binnenste samenstelling de weg niet, dus er is geen gripverlies mogelijk.
Een extra riem in vergelijking met de Mono-spiraal MS-BELT zorgt voor een gelijkmatige drukverdeling over het gehele contactoppervlak met de grond. Resultaat: meer grip in bochten en meer rijcontrole.
De 3LC-technologie verbetert het gripvermogen van de band aan de schouderkant en verlengt de levensduur van het loopvlak. Dit wordt bovendien stijver gemaakt door de onderliggende Cap & Base laag, wat bijdraagt aan het verhogen van de grip en het vermogen om schokken te absorberen, en biedt een algemene uitstekende prestatie, ongeacht de omstandigheden.
Het ontwerp van banden bij Bridgestone gaat nu via de geautomatiseerde 3D CTDM-technologie. Dit innovatieve programma maakt gebruik van dynamische 3D-simulaties en houdt rekening met alle prestatiewaarden van de band. Zo zijn de patronen van de voorbanden ontworpen om de stabiliteit bij hoge snelheden te optimaliseren terwijl de trillingen tot een minimum worden beperkt. Wat betreft de patronen van de achterbanden, zorgen hogere negatieve verhoudingen voor de juiste grip en de vereiste stabiliteit in bochten. De 3D CTDM-technologie ontwerpt bandprofielen die maximale efficiëntie en grotere lichtheid in scherpe bochten bieden. Om een soepele rit te behouden, ongeacht de aanvalshoeken, wordt een uniforme contactdruk nagestreefd, terwijl maximale grip wordt gegarandeerd door optimale zijdelingse stijfheid.
De RC Polymer technologie zorgt ervoor dat de rubbercompound gelijkmatig verdeeld wordt met silicium. De flexibiliteit van het loopvlak van de band neemt toe, wat resulteert in een groter contactoppervlak met de grond, ongeacht de temperatuur. RC Polymer zorgt voor een vermindering van de wrijving tussen de moleculen van de compound, wat resulteert in een vermindering van de rolweerstand en dus het verbruik.